Tips

Vermelding bedrijfsgegevens op website


Een bedrijf is verplicht om zijn identiteit, vestigingsplaatsen en nog andere gegevens te publiceren bij communicatie met (potentiële klanten).

In artikel artikel 2:75 , 2:186 en 3:15d van het Burgelijk Wetboek vind je de exacte regelgeving. Maar in het kort gezegd zit je goed bij het volgende:

Plaats je bedrijfsnaam, contactadres, KvK-nummer en BTW nummer op je website, uitgaande brieven, offertes, facturen, e-mail berichten en overige bedrijfscommunicatie.

Kortgeleden zijn hierin is hier meer duidelijkheid in gekomen door uitspraken van door uitspraken van het ministerie en de belastingdienst. Zo is het in de meeste gevallen niet nodig om je BTW-nummer op een factuur voor consumenten te vermelden, maar moet deze wel op je website te vinden zijn.

Deel dit bericht : Google+

Hou overzicht in je administratie


Hou overzicht in je administratie

Door overzicht te houden in je administratie wordt het een minder grote last. Het is belangrijk dat je met een goede basis begint. Voor een kleine administratie heb je meestal genoeg aan één ordner. Deze ordner deel je op in zes delen door voor ieder deel een tabblad te zetten. Gebruik bijvoorbeeld de volgende zes onderwerpen:

  1. Kasstukken
  2. Onbetaalde inkoopfacturen
  3. Betaalde inkoopfacturen
  4. Onbetaalde verkoopfacturen
  5. Betaalde verkoopfacturen
  6. Bankafschriften

Op deze manier heb je overzicht en weet je snel waar je met je bonnen en facturen naar toe moet.

PS: nu niet op je bureau, kast of in je auto laten liggen.

Deel dit bericht : Google+

Kopieer je kassabonnen


Maak een kopie of scan van je kassabonnen.

Veel kassabonnen worden tegenwoordig geprint op thermisch papier. Na verloop van tijd vervaagt de opdruk en kun je niet meer lezen wat er op staat. Daarom mijn tip, scan of maak een kopie van de bon en niet of plak het origineel hieraan vast. Zo weet je zeker dat wanneer je ooit een controle krijgt van de belastingdienst, je nog een bewijs hebt wat leesbaar is.

Deel dit bericht : Google+